Demos Helsingin parhaat mediaosumat vuonna 2014

Juha Leppäsen vieraskolumni y-sukupolven startupeista ja merkityksellisestä työstä Nyt.fi-sivustolla maaliskuussa.

”Startup-yhteisö on ymmärtänyt, että sen vahvuus on y-sukupolven innon ja osaamisen valjastamisessa ja kanavoinnissa. Juuri tästä puhuttiin Austinissa tänä vuonna paljon”, kertoo Juha Leppänen vierailustaan Austinin South by Southwest -festivaaleilla Startupeista nousee seuraavaksi kulttuurinen vallankumous -otsikolla.

Tuuli Kaskinen kommentoimassa Ylen pääuutislähetyksen studiossa Suomen IPCC-raportin merkitystä Suomen ilmastopolitiikalle marraskuussa.

”Yhteiskunta muuttuu seuraavien 90 vuoden aikana joka tapauksessa paljon: erilaiset yhteiskäyttöratkaisut yleistyvät, rakennukset alkavat tuottaa energiaa, meillä on sähkö- ja kaasuautoja, tulee lisää joukkoliikennettä. Näillä ratkaisuilla pääsemme kyllä hyvin päästöttömään maailmaan”, Kaskinen summaa lähetyksen lopuksi.

Peloton Smart Retron Innovation Camp Kauppalehdessä joulukuussa.

“Pohjolan rapistuvissa kaupungeissa piilee isoja bisnesmahdollisuuksia, uskotaan Demos Helsingissä. Siksi ajatushautomo toi joulukuussa Lahteen lähemmäs satapäisen joukon startupeja, isoja yrityksiä ja organisaatioita tehtävänään kehittää energiatehokkaampaa ja viihtyisämpää kaupunkia,” kirjoittaa Päivikki Pietarila aukeaman laajuisessa jutussa Lahden innovaatioleiristä.

Peloton Club ja Helsinki Think Company esillä Guardianin suomalaista peli- ja startup-buumia taustoittavassa jutussa.

“Juha Leppänen, 28, a researcher at Demos Helsinki, sees a real trend towards the pursuit of meaning. A survey of 1,770 students by his think-tank in 2012 found that nearly 80% of young Finnish adults identified “meaningfulness” as an important or very important characteristic of a desirable workplace. The Peloton Club that Leppänen leads, brings young social entrepreneurs together around the challenge of attaining higher energy efficiency and sustainability.“